Budownictwo wczoraj i dzis : In Progress: Design Kindergarten / CEBRA

CEBRA zaprojektowała kilka budynków dla młodych użytkowników (ostatnio pojawił się ich budynek klasy I-III stopnia), a ich nowe Design Kindergarten próbuje przełamać z góry przyjęte wyobrażenia o tym, jak powinna wyglądać szkoła.
jako sposób na wywołanie u dzieci ciekawości i kreatywności.
Nadal trwają prace nad organizacją placówki dziennej opieki opartej na różnych tematach.
skupienie się na konkretnych działaniach – w tym przypadku na sztuce, designie i architekturze.
Jest to trochę nowość w duńskim modelu opieki dziennej, ponieważ budynek zamieni się w placówkę edukacyjną przedszkolną, w której zdobywana jest wiedza, a nie formalną lekcję, ale poprzez zabawę.
Oprócz strategii architektonicznej przedefiniowania centrum dziennej opieki, relacja klient / architekt jest czymś, co należy odnotować.
Rodzice bardzo aktywnie uczestniczyli w procesie projektowania, oferując pomysły i krytykę, aby popchnąć projekt do przodu.
Więcej zdjęć, filmów i mnóstwo diagramów po przerwie.
Usytuowany poza Kolding, w Vonsild, nieregularna forma budynku o powierzchni 1.200 m2 jest wynikiem prac architektów.
filozofia na temat edukacji: .
Korzystanie z budynku powinno być edukacyjne, dlatego też celowo unikaliśmy typowych cech budynków.
Dzieci powinny uczyć się od tego bardzo wczesnego etapu, że dom nie musi wyglądać jak typowy rysunek dziecka z dachem skośnym, drzwiami pośrodku i oknem z każdej strony.
Ten budynek ma postrzępiony dach, nie ma żadnych naroży, ponieważ wszystko jest zaokrąglone, a główne tomy mają bardzo mało prostych kątów.
Przedszkole zademonstruje całkiem skutecznie, że budynek może wyglądać tak, jak tego chcesz.
Istnieje pięć elementów w kształcie kropli, dwa z urządzeniami dla personelu, a pozostałe trzy to rzeczywiste przestrzenie grupowe dla dzieci.
Kropelki dla dzieci umieszczone są od strony ogrodu i rozproszone po terenie, aby umożliwić widok na krajobraz.
W ogrodzie, kropelki powtarza się jako dwuwymiarowe echa kształtów budynków, więc woluminy zdają się stopniowo przechodzić w otwarty krajobraz.
Każda z nich służy swojemu specyficznemu celowi eudacyjnemu i uczy dzieci zabawy o kolorze, kształtach i geometrii.
Budynek podzielony jest poziomo na dwie sekcje.
podstawa stojąca na ziemi, złożona z pięciu kropel i ich połączonego dachu, i.
dachu.
samo.
Podstawa jest biała, a zakrzywione ściany można traktować jako rolkę papieru, powierzchnię do ozdabiania dzieci rysunkami i rzeźbami (zobacz poniżej świetne diagramy CEBRA).
Kolorowe, spiczaste świetliki dekorowane są przez artystę graffiti Huskmitnavna (spójrz na filmy).
Świetliki będą służyć jako inspiracja.
i jako ważne przypomnienie dla dzieci i dorosłych, że.
sztuka może być zabawna i poważna w tym samym czasie.
Sprawdź inne projekty CEBRA przedstawione w AD.
[patrz też: pale fundamentowe, Dmuchawy bocznokanałowe, Upadłość transgraniczna ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Dmuchawy bocznokanałowe pale fundamentowe Upadłość transgraniczna