Nowoczesna architektura : Kuro Maku / Abre Etteh

Architekt Abre Etteh podzielił się z nami tą propozycją, która otrzymała Honorowe Wyróżnienie za udział w Konkursie o Modzie Mody na ulicy Omotesando w Tokio w Japonii.
Wyzwanie polegało na zaprojektowaniu 100-metrowego wieżowca-muzeum, zawierającego eksponaty z historii mody XX wieku i stanie się wizytówką Tokio.
Więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
Nigdy nie było prawdziwsze niż w XX wieku, że jesteś tym, co nosisz .
Nasze pragnienie mody jest pragnieniem niepowtarzalności, tożsamości i przynależności.
Moda stała się techniką dla jaźni, która projektuje obraz dla innych jaźni jako środek uprzedmiotowienia swojej tożsamości.
Paradoksalnie, oprócz prezentowania sposobu na podkreślanie wyjątkowości, moda zbliża nas do innych poprzez trendy w podgrupach kulturowych.
Używamy trendów jako sposobu odzwierciedlenia atrybutów twórcy trendów, których pragniemy naśladować, czy to siły, bogactwa czy seksapilu.
Trendy modowe są więc formą retoryki, mają wpływ na wpływanie na inne koncepcje samych siebie.
W związku z tym trendy mody kreślą poruszający obraz siebie w dowolnym momencie historii.
W środku dynastii Tokugawa wielu kupców stało się bogatymi.
Jednak rząd zaaprobował szaty przeciwne prawu, by ubierać się bogato.
Niektórzy brali do noszenia drogich jedwabnych ubrań pod ich usankcjonowanymi szatami.
Ta anegdota służy jako ilustracja dychotomii między przynależnością a wyjątkowością widzianą w modzie.
Mając to na uwadze, muzeum mody może prezentować więcej niż historyczny rozwój tej dyscypliny.
Muzeum, analizując globalne i lokalne trendy, zapewnia odwiedzającym nowe źródło antropologii kulturowej.
Aby to zrobić, muzeum gromadzi dane w czasie rzeczywistym.
przez coolhunters.
o pojawiających się tendencjach i przedstawia je poprzez otwarty dialog, aby ujawnić ich wpływ i ideologiczne korzenie.
Moda reprezentuje również sposób na zbadanie estetyki ciała i połączenia siebie z ciałem.
Muzeum działa również w celu podkreślenia i promowania dzieł uznanych i przyszłych projektantów.
Zaprasza także projektantów mody do odkrywania związków między ubiorem, modą, architekturą i przestrzenią miejską.
Nazwa Kuro Maku odnosi się do czarnej kurtyny używanej w teatrze Kabuki, aby ukryć wizualną kakofonię szalonych zajęć za kulisami, ale działa również jako nieme tło do występu przed domem.
Podobnie, odzież działa jako narzędzie performatywne, którego używamy do przekazywania informacji o sobie.
Fasada ma na celu wywołać trzewną reakcję organizmu w obserwatorach.
Skala wieży jest zniekształcona przez zagniecenia, fałdy i karbowania gumowej fasady, która jest bardziej zbliżona do miękkiej architektury odzieży i skali somatycznej.
Poprzez efekt światłocienia, wnętrza tworzą poczucie ciężaru, aby gość stał się coraz bardziej świadomy swoich ciał i innych w obrębie przestrzeni.
W niektórych przestrzeniach ten efekt zaciera rozróżnienie między nieożywionymi eksponatami a porywającymi obserwatorami.
[patrz też: instalacja fotowoltaiczna dla domu jednorodzinnego, samowola budowlana kara, kopanie studni cena ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: instalacja fotowoltaiczna dla domu jednorodzinnego kopanie studni cena samowola budowlana kara